Πανόρμου - 40, Αμπελόκηποι Αθήνα, ΤΚ. 11523

Πρόληψη και ΕνημέρωσηΆρθρα σχετικά με θέματα πρόληψης της υγείας

Iσχύς του ανοσοποιητικού συστήματος

Η ισχύς του ανοσοποιητικού συστήματος είναι αυτή που κάνει τη διαφορά μεταξύ ποίου ατόμου αρρωσταίνει και ποίου όχι. Τα άτομα στα οποία το ανοσοποιητικό βρίσκεται κάτω του «φυσιολογικού», έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αρρωστήσουν.

Είναι αλήθεια άραγε ότι οι Τσιγγάνοι δεν παθαίνουν τίποτα γιατί “φτιάχνουν αντισώματα”?

( απάντηση : φυσικά και παθαίνουν και μάλιστα πολύ περισσότερες και σοβαρές ασθένειες από τους υπόλοιπους ! Άλλωστε δεν βλέπουμε και πολλούς μεγάλης ηλικίας …)

Υπάρχει τρόπος να κρατήσουμε το ανοσοποιητικό μας σε επιθυμητά επίπεδα, ή να το ενισχύσουμε έτσι για να μας προστατεύει καλύτερα?



Ο ΧΡΥΣΟΣ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ

Η (κακή) ΧΡΗΣΗ φθείρει ( λοιμώξεις, πυρετοί, ανθυγιεινή ζωή κουράζουν και γηράσκουν )

Τα συστήματα άμυνας του οργανισμού Α’ ΣΥΣΤΗΜΑ – ΧΥΜΙΚΗ ΑΝΟΣΙΑ

Στηρίζεται στα Αντισώματα, τα οποία :

  • ξεχωρίζουν τον ίδιο τον οργανισμό από τους εισβολείς ( μικρόβια παράσιτα ιούς κ.λ.π.).
  • λειτουργούν ως κομμάτι του ανοσοποιητικού για να καταστρέψουν ξένα ή αφύσικα κύτταρα.
  • Συμμετέχουν στον τρόπο αντιμετώπισης κοινών ασθενειών όπως το κρύωμα και η γρίπη, αλλά και έχουν και προστατευτικό ρόλο σε ασθένειες όπως καρκίνος και καρδιαγγειακά.
Τα συστήματα άμυνας του οργανισμού Β’ ΣΥΣΤΗΜΑ – ΚΥΤΤΑΡΙΚΗ ΑΝΟΣΙΑ

Στηρίζεται στα Λευκά Kύτταρα που :

  • n συνεργάζονται για τη φαγοκύτωση* των εισβολέων
  • n βοηθούν στη δημιουργία μνήμης έναντι παλαιών λοιμώξεων
Αποκτείστε υγιεινό τρόπο ζωής και συνήθειες

Κάθε κομμάτι του σώματος, Επομένως και το ανοσοποιητικό, λειτουργεί καλύτερα όταν
το προστατεύουμε από περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις και ακολουθούμε υγιεινό τρόπο ζωής.

1. Μείωση άγχους
  • Οι στρεσογόνες ουσίες, όταν εκκρίνονται σε μεγάλες ποσότητες από το σώμα ( αδρεναλίνη, κορτιζόλη, τεστοστερόνη ) έχουν αρνητική επίδραση στο να μείνουμε υγιείς, γιατί προκαλούν ανοσοκαταστολή.
  • Το κοινωνικό στρες ή απομόνωση, αποδεδειγμένα φθείρουν το ανοσοποιητικό. Σε κοινωνίες που υπέφεραν από μεγάλες φυσικές καταστροφές ή οικονομική κρίση, για μεγάλο διάστημα οι άνθρωποι παρουσίαζαν σημαντική αύξηση σε ποικιλία ασθενειών, λόγω απορυθμισμένου ανοσοποιητικού συστήματος.
Τσιγάρο, Ύπνος, Έρωτας, Κοινωνικότητα, Γυμναστική

Προτείνονται τα εξής :

  • Κόψτε το τσιγάρο ή περιορίστε το στο ελάχιστο
  • Φροντίστε να απολαμβάνετε 7-8 ώρες ποιοτικού ύπνου, εναλλακτικά ‘χουζούρι’
  • «Ανοσο-σεξική» θεραπεία: προάγει φυσικά οπιοειδή πεπτίδια
  • Ένα χάδι αγάπης / κοινωνική υποστήριξη, ιδιαίτερα εάν αυτή εμπεριέχει φυσική επαφή ( εναγκαλισμούς, χειραψίες )
  • Σε περίπτωση απουσίας κοινωνικής υποστήριξης :
    • περιορισμένη χρήση αλκοόλ ( 1-2 ποτήρια κρασί μειώνει 50% πιθανότητα κρυώματος )
    • ενασχόληση με ζώα / κήπο / δημιουργική εργασία
  • Ελεγχόμενη άσκηση ( 30-45άλεπτο περπάτημα ) 3-5 φορές την εβδομάδα. Προσοχή : Η υπερ-άθληση έχει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα.

3. Κοτόσουπα, μανιτάρια, πράσινο τσάι, προβιοτικά
  • Η κοτόσουπα μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό με επιπλέον θεραπευτικές ικανότητες σε περιπτώσεις ασθένειας. ( η μαγική συνταγή των γιαγιάδων μας )
  • Οι κινέζοι χρησιμοποιούν εδώ και εκατοντάδες χρόνια
  • μανιτάρια από ποικιλίες Reichi, Maitake, Shitake. Προτείνεται 2 κούπες / ημέρα
  • Πράσινο τσάι 1-2 κούπες την ημέρα προστατεύουν το ανοσοποιητικό
  • Κεφίρ / ζωντανά γιαούρτια προστατεύουν από μυκητιάσεις, και όχι μόνο
  • Διαιτολόγιο
    • χαμηλό σε κόκκινο κρέας – αλλά όχι και αποχή από αυτό
    • πλούσιο σε ψάρια, φρούτα, λαχανικά (κυρίως μπρόκολο- κουνουπίδι – καρότα – λάχανα).
4. Μουσική / Διασκεδάστε με γέλιο
  • Ακούστε την αγαπημένη σας μουσική για 30 λεπτά / ημέρα. Η μουσική επιδρά στην παραγωγή πρόσθετων αντισωμάτων, ακόμα και μετά την παύση της, δίνοντας μία καλή τόνωση στο ανοσοποιητικό.
  • Τραγουδήστε, χορέψτε και γελάστε, αυξάνουν τα λευκά σας κύτταρα και έχετε ποιο αποτελεσματική προστασία έναντι λοιμώξεων
5. Υγιεινή

Εάν περιορίσουμε τον αριθμό των παθογόνων που εισέρχονται στο σώμα, τότε :

  • το ανοσοποιητικό μπορεί να δώσει την πλήρη προσοχή του στο να μας προστατέψει αποτελεσματικά από παθογόνους εισβολείς
  • το χρησιμοποιούμε και το φθείρουμε – γερνάμε λιγότερο



5.α. Υγιεινή

Σύνοψη των κανόνων υγιεινής αποτελούν τα εξής :

  • Πλύσιμο των χεριών με μικροβιοστατικά n Χρησιμοποιείστε τα ειδικά αντισηπτικά gel σε σαπούνια μόνο.
  • Το πλύσιμο χεριών επιβάλλεται :
    • πριν το μαγείρεμα και το φαγητό
    • μετά από τουαλέτα, χειραψίες, επαφή με χαρτονομίσματα
    • Σε δημόσιους χώρους μετά από επαφή με πόμολα / τηλεχειριστήρια / πληκτρολόγια / διακόπτες ασανσέρ-ρεύματος
  • Καλό ψήσιμο σε κρέατα – ψάρια ( προσοχή το sushi μπορεί να κρύβει παράσιτα πολύ επικίνδυνα )
  • Εξαιρετική προσοχή στον καθαρισμό της κουζίνας (πάγκοι κοπής, σφουγγαράκια).
5.β. Υγιεινή
  • Μην ακουμπάτε μάτια, μύτη, στόμα, είναι επικίνδυνες πύλες μικροβίων Μην πιάνετε το φαγητό αφότου πιάσετε άλλα αντικείμενα.
  • Κρατείστε το μαγειρεμένο φαγητό μακριά από το νωπό Πίνετε φιλτραρισμένο νερό (ειδικά από το χλώριο)
  • Πλένετε τα ωμά λαχανικά (καρότα, ντομάτες κλπ) σχολαστικά. Να θυμάστε ότι το ξύδι βοηθά στο να σκοτώσουμε βακτήρια.
  • Αναπνέετε καθαρό αέρα (αερισμός και καθαρισμός των χώρων που ζούμε, στα νοσοκομεία να φοράτε μάσκα )
  • Προφυλαχθείτε από τσιμπήματα εντόμων, μεταφέρουν ασθένειες
  • Μην περπατάτε με γυμνά πόδια, μπορεί να τα πληγιάσετε ή να κολλήσετε μύκητες
  • Φροντίζετε τα δόντια σας κάνοντας χρήση νήματος καθημερινά. Παραμελημένο στόμα μπορεί να προκαλέσει μέχρι και σοβαρή καρδιοπάθεια
Διαγνωστικό Εργαστήριο Βιοπαθολογίας Μικροβιολογικό Γονιδιακής DNA – Υπερήχων – Ιατρεία

Κλινικός Βιοχημικός Ι. Γρατσίας – Μικροβιολόγος Ι. Κατσαβοχρήστος – Ακτινοδιαγνώστης Σ. Αλαγιάννης

Καρδιολόγος Α. Καστανάς – Νευρολόγος Γ. Καραγεώργης – Ουρολόγος Κ. Ψύλλιας

Εξετάσεις αίματος neoscreen με πιστοποίηση ISO 9001:2018

Ήθος στην ΒιοΪατρική επιστήμη.

Κλείστε Ραντεβού για εξετάσεις μέσω Doctor Αny Τime     Αξιολόγηση / Review