Πανόρμου - 40, Αμπελόκηποι Αθήνα, ΤΚ. 11523

Πρόληψη και ΕνημέρωσηΆρθρα σχετικά με θέματα πρόληψης της υγείας

Διατροφή στο σπίτι τις ημέρες του αυτοπεριορισμού.

Διατροφή στις ημέρες του αυτοπεριορισμού, ή αλλιώς διατροφή επιβίωσης.

Χρήσιμες συμβουλές για θρεπτική και όχι καταστροφική διατροφή τις ημέρες της καραντίνας, που είναι σίγουρα μια διαφορετική πρόκληση για όλους.

Απομόνωση με περιορισμό στο σπίτι, αναστολή συνηθειών ζωής, νέες ασφυκτικές ισορροπίες, με τον εαυτό μας και με το οικογενειακό περιβάλλον, εικόνες φόβου από την τηλεόραση, οικονομική αβεβαιότητα.

Πρωτόγνωρες και οι συναισθηματικές αντιδράσεις μοναξιάς, εκνευρισμού, φόβου.

Και όλα αυτά τα μπλεγμένα συναισθήματα αναζητούν εκτόνωση στα λίγα τετραγωνικά μέτρα του σπιτιού.  Εύκολη και επομένως συνηθισμένη εκτόνωση για πολλούς, η πρόσκαιρη χαρά του φαγητού.

Είναι η στιγμή που η Θρέψη γίνεται Ψυχαναγκαστική εκτόνωση.

Χρειάζεται εγρήγορση και λήψη μέτρων, ώστε να μην αφήσουμε το φαγητό να γίνει ψυχαναγκαστική έκφραση, με δυσάρεστα για εμάς αποτελέσματα:

  • Άμεση απόσυρση από την ζωή
  • Μακροχρόνια σωματική και ψυχική επιβάρυνση

Οι γνώσεις μου σε θέματα χημείας τροφίμων, κλινικής βιοχημείας αλλά και η 20χρονη εμπειρία μου σε θέματα πρόληψης της υγείας, με οδηγούν να πιστεύω στην αξία τήρησης 3 διατροφικών κανόνων :

  1. Διαλειμματική διατροφή 8 – 16, τριών γευμάτων, του ενός πιάτου φαγητού, και χωρίς τσιμπολογήματα στο ενδιάμεσο
  2. Κατάργηση ζάχαρης και γλυκών τροφίμων
  3. Αποφυγή επεξεργασμένων αλεύρων – συσκευασμένων τροφών – αλκοόλ

Αναλυτικότερα αλλά και με συνοπτικό τρόπο, οι προτάσεις έχουν ως εξής

ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Διαλειμματική διατροφή 8-16

Τρώμε μέσα σε ένα συνεχόμενο οκτάωρο της ημέρας κανονικά και τις υπόλοιπες ώρες δεν τρώμε τίποτα. Αυτό δίνει την δυνατότητα για

  • φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού χωρίς την συνεχή φόρτισή του με τροφή
  • αποφυγή συνεχούς απασχόλησης του μυαλού με την διατροφή και την αποτροπή της εγκεφαλικής πείνας
  • αποφυγή «έκτακτων υπερφαγικών επεισοδίων», ειδικά τις νυχτερινές ώρες

Τρία γεύματα

Στο χρόνο των οκτώ ωρών διατροφής, τα τρία γεύματα σημαίνει τροφή κάθε 2 ½ – 3 ώρες.

  • Δίνεται ο απαραίτητος χρόνος για πέψη
  • νοιώθει κανείς χορτασμένος για πάνω από 12 ώρες

Ένα πιάτο είναι αρκετό.

Προγραμματίστε σε ένα πιάτο την ποσότητα του γεύματος που σας αρκεί. Δίνει τη δυνατότητα της θρέψης και του κορεσμού

  • με αίσθηση τάξης και φροντίδας του οργανισμού
  • με αποφυγή αναζήτησης χαράς ( ή νάρκωσης …) σε επιπλέον ποσότητες – γεύσεις

Μηδέν τσιμπολογήματα 

Η τακτική αυτή απαλλάσσει από:

  • «κρυφές θερμίδες» που φορτώνονται χωρίς την απόλαυση του συνειδητού φαγητού
  • την διαρκή απασχόληση του μυαλού για εκτόνωση που γίνεται συνήθεια

ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΡΟΤΑΣΗ 

Κατάργηση ζάχαρης

«Όταν θες να δαμάσεις ένα ζώο στο τσίρκο, πρέπει να το ανταμείψεις με ζάχαρη»

Προτείνεται η πλήρης αποχή από την ζάχαρη, καθώς η ζάχαρη είναι αποδιοργανωτική συνολικά για τον οργανισμό, καθώς:

  • Με την απορρόφηση της ζάχαρης ξεκινά η έκκριση της ινσουλίνης. Η ινσουλίνη με την σειρά της ανοίγει το κανάλι της λιπογένεσης και κλείνει το αντίστοιχο της λιπόλυσης
  • Στις δύο ώρες μετά την κατανάλωση της ζάχαρης, η έκκριση της ινσουλίνης δίνει μία ελαφρά υπογλυκαιμία που δημιουργεί πείνα και νέο κύκλο αναζήτησης τροφής
  • «Εκπαιδεύει» στην αναζήτηση γλυκών τροφών, πλούσιους σε υδατάνθρακες

Κατάργηση γλυκών τροφίμων

Προτείνεται και η κατάργηση τροφών με γλυκιά γεύση είτε από ζάχαρα είτε από γλυκαντικές ύλες (σοκολάτες, γλυκά, αναψυκτικά κ.α.). Η ίδια η γλυκιά γεύση:

  • Δημιουργεί – διατηρεί εθισμό στο γλυκό και στα φαγητά πλούσια σε σάκχαρα
  • Προκαλεί την αναζήτηση περισσότερης τροφής, καθώς η χαρά της γλυκιάς γεύσης γίνεται σταδιακά εθισμός της οποιαδήποτε στιγμής

Αποφυγή επεξεργασμένων αλεύρων

Αποφεύγουμε αν είναι δυνατό ή περιορίζουμε στο ελάχιστο ψωμί, μακαρόνια, μπισκότα. Στην πράξη αυτά αποτελούνται κυρίως από επεξεργασμένα άλευρα, που δεν είναι τίποτε άλλο από υδατάνθρακες με χημική ομοιότητα και συμπεριφορά με την ζάχαρη. Επομένως, τα  επεξεργασμένα άλευρα, όπως και η ζάχαρη:

  • Προκαλούν έκκριση ινσουλίνης με αποτελέσματα όπως περιγράφονται παραπάνω
  • Δεν μας χορταίνουν

Αποφυγή συσκευασμένων τροφών

Αποφεύγουμε αν είναι δυνατό ή περιορίζουμε στο ελάχιστο τροφές που μπορούν να αποθηκευτούν για μεγάλο διάστημα σε θερμοκρασίες δωματίου. Ο λόγοι είναι οι εξής

  • Αποτελούνται από υδατάνθρακες – επεξεργασμένα άλευρα – μη διασπώμενα χημικά τροποποιημένα λίπη και σταθεροποιητές – συντηρητικά
  • Έχουν εθιστική γεύση με ενισχυτικά γεύσης, με επίγευση γλυκιά ή αλμυρή
  • Έχουν εύκολη διαθεσιμότητα και επειδή δεν μπορούν εύκολα να υποκαταστήσουν γεύμα, ευνοούν το τσιμπολόγημα

Αποφυγή αλκοόλ

Η κατανάλωση αλκοόλ δεν ενδείκνυται ούτε σε μικρές ποσότητες καθώς

  • μπορεί να γίνει εύκολα ψυχαναγκαστική συνήθεια αφού «ναρκώνει» τα αρνητικά ψυχικά αισθήματα
  • έχει διατροφικά τη συμπεριφορά της ζάχαρης ( η αλκοόλη μετατρέπεται στο συκώτι σε ζάχαρη, ενώ πολλά ποτά είναι και γλυκά )

Και δύο συμβουλές ακόμα

Η διατροφή είναι και συμπεριφορά, συνεπώς πρέπει να είναι δημιουργική και απολαυστική.

Γι΄ αυτό:

  • Προγραμματίστε τα γεύματα σας να είναι οικογενειακά, να τρώτε όλοι μαζί στο τραπέζι (εστία). Κάντε το τραπέζι να είναι χώρος συνάντησης και χαράς.
  • Για όσους ζουν μόνοι, μπορείτε να φάτε έχοντας την παρέα μουσικής ή μιας ευχάριστης ραδιοφωνικής εκπομπής. Αποφύγετε την τηλεόραση γιατί με αυτήν εύκολα η διατροφή μπορεί να μην γίνει συνειδητά, να χάσει την απόλαυση της, να χάσει και το μέτρο της.

Και μην ξεχνάτε μια αποστροφή της Χάρις Κατάκη:

«Ότι σε κάνει να επιβιώνεις, δε σε κάνει να ζεις»

 

Διαγνωστικό Εργαστήριο Βιοπαθολογίας Μικροβιολογικό Μοριακή DNA Υπέρηχοι ΕΟΠΥΥ – Ιατρεία

Βιοχημικός Ι. Γρατσίας – Βιοπαθολόγος Ι. Κατσαβοχρήστος – Ακτινοδιαγνώστης Σ. Αλαγιάννης – Γενικός Ιατρός Χ. Χρυσανθάκου – Καρδιολόγος Α. Καστανάς – Νευρολόγος Γ. Καραγιώργης – Ουρολόγος Κ. Ψύλλιας – Πνευμονολόγος Ζέφη Μπαρμπαρέσσου

Ευθύνη & Ήθος στην ΒιοΪατρική επιστήμη – Εξατομικευμένη Ιατρική Πράξη με Ευγένεια και Ενσυναίσθηση

Ποιότητα στις διαγνωστικές εξετάσεις    Ασφάλεια προσωπικών δεδομένων GDPR

e – Ραντεβού μέσω Doctor Αny Τime σε ΚαρδιολόγοΟυρολόγοΝευρολόγο – Διαγνωστικές Εξετάσεις

Εημερωτικά Blogs   checkup.com.gr  –  nosileftis24.gr   –  syntagografisis.grtestcovid.gr

Συνεργάτης σε  Νοσηλευτικές Υπηρεσίες    –   AppleADay